20 november 2010 - "LCHF- metoden"

Tjenare bloggen

Jag hadde hittat en diet som jag verkligen trodde skulle funka. LCHF- metoden. LCHF står för: Low Carbs High Fat. alltså skulle man äta väldigt lite kolhydrater (pasta, ris, potatis, couscous och liknande) och istället äta sig mätt på kött, fisk och annan fet mat. Detta för att kolhydrater innehåller väldigt mycket kalorier. Alla kalorier som vi människor sätter i oss som inte används lagras som fett på kroppen.

Jag tyckte att det lät som en rolig och lite udda diet och jag bestämde mig runt haloween att jag skulle prova den. Jag började då äta mer proteiner och mindre kolhydrater.

En människa behöver 0,8 gram proteiner/ kg kroppsvikt.

Vi pratade om proteiner på hemkunskapen och då frågade jag min lärare om vad som händer om man äter för mycket proteiner.Då upplyste hon mig om att även de lagras som fett på kroppen :(
Jag som trodde att jag skulle rasa i vikt, behöll samma vikt som förut...

Någon annan som har provat den och fått ett annat resultat?
Kommentera

XOXOXO





Ingen pasta med LCHF...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0